Eindejaars plantenjacht van FLORON

Voor vragen en informatie over planten in Haarlem.
MargreetKH

Eindejaars plantenjacht van FLORON

Berichtdoor MargreetKH » Vr 25 Dec 2015, 17:26

FLORON organiseert dit jaar voor de tweede keer de eindejaars plantenjacht.
Het is leuk om hieraan mee te doen. Je gaat op zoek naar bloeiende wilde planten in je eigen omgeving.
Je noteert welke je ziet gedurende een uurtje, of losse waarnemingen.
Op de site kun je volgen hoe het gaat met de waarneemplaatsen en de aantallen.
Zie voor de site, met o.a. de spelregels en het "live" verloop van de zoektocht: http://www.floron.nl/plantenjacht

Ik fietste zelf een half uurtje in Schalkwijk-Zuid en vond 10 bloeiende planten.
Je kunt de waarnemingen ook volgen op facebook en twitter. Zie: #plantenjacht en fb FLORON.

NiH
Beheerder

Re: Eindejaars plantenjacht van FLORON

Berichtdoor NiH » Vr 25 Dec 2015, 21:24

Leuk Margreet!

Welke bloeiende planten heb je allemaal gezien?

Ik weet dat er hier in de buurt stokroos nog in bloei staat. Maar dat is volgens mij niet zo raar in december. Zie uit 2011.

Wat ik mij afvraag. Dat het ongewoon warm is voor de tijd van het jaar is duidelijk.
De bloeiende planten die je hebt gezien, waren daar ook planten bij waarvan het uitzonderlijk is dat ze nu bloeien?
Want sommige planten kunnen in december ook bloeien, maar misschien dat door het warme weer planten in bloei staan nu,
terwijl ze dat 'normaal' niet zijn.

Ik zag op waarneming bijvoorbeeld . Dat hoort in deze tijd van het jaar echt niet te bloeien, toch? Volgens mij zag ik in de Heukels dat dat nu niet bloeit, maar in mei/juni.

Ik ben benieuwd.

Groetjes, Marleen
* . * Lees sinds je vorige bezoek. * *

Terug naar “Planten”