Haarlem versus andere steden -> Omgang met natuur

Voor natuurgerelateerde onderwerpen die voor heel Haarlem gelden.
NiH
Beheerder

Haarlem versus andere steden -> Omgang met natuur

Berichtdoor NiH » Za 12 Dec 2015, 17:08

Hallo allemaal,

Vanuit Natuur in Haarlem ben ik veel actief op Twitter. Waar Haarlemmers af en toe een foto plaatsen van een waarneming, van zwerfafval of een bloem of bloemenveldje in bloei. En we het vaak hebben over bomenkap. Dan weer hier, dan weer daar. Gaat het er in andere steden heel anders aan toe.

Het contrast lijkt met de dag groter te worden. In Amsterdam, Rotterdam en andere steden het ene na het andere initiatief wordt bedacht én uitgevoerd. Terwijl Haarlem alleen maar bezig lijkt met bomen kappen, elk grassprietje aan gort maaien en elk stukje groen opofferen voor de bouw van huizen of winkelcentra.

Ik stel voor dat we in dit topic met elkaar delen wat andere steden doen en dat we met elkaar in gesprek gaan over of dit in Haarlem ook mogelijk is en/of over waarom dit in Haarlem (nog) niet is. Wat kunnen we doen om te zorgen dat Haarlem ook zich in gaat zetten voor de natuur?

Probeer hierbij wel op te letten dat het niet zozeer gaat om 'groen' ideeën, maar zoveel mogelijk om het de ruimte geven en op een natuurlijke manier omgaan met de 'wilde natuur'. En leg ook een verband met Haarlem. Is het hier ook, of niet? Waarom wel/niet? Is het hier wenselijk? Is het hier mogelijk? En waar dan eventueel?

Ik ben benieuwd naar jullie inbreng.

Dit bericht is n.a.v. plaatste n.a.v . Boomconsulent in Amsterdam.

Groetjes, Marleen
* . * Lees sinds je vorige bezoek. * *

Terug naar “Haarlem Algemeen”